25 Ekim 2012 Perşembe

Aile Şirketleri VI - Aile Anayasası

Aile Anayasası Konuları

  • Vizyon; Ailenin vizyonu ve şirketin sürekliliğine dair taahhüdü
  • Aile Değerleri; Ailenin müşteri, çalışan, tedarikçi, rakipleri ve çevresiyle ilişkilerine şu ana kadar rehberlik etmiş değerleri
  • Davranış; Aile üyelerinin şirkete ve yönetimine karşı (şirkette çalışsın veya çalışmasın) arzulanan davranışları
  • İstihdam Politikası; Aile üyelerinin şirkette çalışabilmesi için sahip olması gereken nitelikleri, performans değerlendirmeleri ve ödeme yöntemleri
  • Gelecek Nesil Gelişim Planı; Şirkette çalışan aile üyelerinin eğitim ve tecrübesini geliştirmek için yapılacaklar
  • Hisse Sahipliği Politikası; Farklı sınıflardaki hisseler(oy hakkı olan veya olmayan), hisse devirleri, hisse satın alma ve satma politikaları
  • Kar Payı Politikası; Gelirin ne kadarı yatırıma ayrılacak ve ne kadarı hissedarlara dağıtılacağına dair bir kar dağıtım oranı
  • Likidite Politikası; Aile üyesinin hissesinin ne kadarını nakde çevirebileceğine dair politika
  • Yönetim Kurulu Üyeleri ve Danışma Kurulu; Yönetim/Danışman kurulunun yönetim, hissedarlar diğer birimlerle ilişkisi ve yetkisi. İlave olarak işlevleri ve çalışma prosedürleri
  • Aile Toplantıları/Konseyleri; Toplantının ve konseyin ana işlevleri ve yönetim kurulu/ hissedarlar toplantısı ile ilişkisi
  • Hissedarlar Toplantısı; Toplantının yetkisi ve hukuki durumu tartışılır. Toplantının yönetim kurulu ve aile konseyi ile ilişkisi 

Hiç yorum yok: